Destinatie Marketing

Destinatie Marketing.

Destinatie Marketing. In mijn netwerk zie ik hartstikke leuke hotels voorbij komen. Traditionele hotels, hip modern design of juist dandy chique. Erg goed om te ervaren hoeveel liefde en vrije tijd hierin gestoken wordt. Nu nog voldoende gasten! In mijn eerdere blogs heb ik beschreven hoe je meer bezoekers naar je eigen website kunt krijgen en hoe deze potentiele gasten actief te beïnvloeden tot het maken van een reservering.

Het gaat hier tenslotte om commissievrije directe reserveringen en daar kun je er nooit genoeg van hebben.

Achtertuin promotie.

Een onderbelicht handigheidje om meer verkeer naar jouw website te sturen is het promoten van jouw figuurlijke achtertuin ofwel de directe omgeving. Gasten komen namelijk zelden enkel voor het hotel, des te meer voor de bestemming. Ik zie veel uitingen van roepende hoteliers hoe leuk hun hotel is terwijl ze vergeten waar gasten echt voor te porren zijn namelijk leuke dingen doen in de omgeving!

Ga met deze kennis daarom jouw bestemming promoten ofwel Destinatie Marketing.

Idealiter maak je bijvoorbeeld op je eigen website een extra tabblad “omgeving” in je menu . Hier kun je alle informatie kwijt met “to do’s” & “high-lights”. Maar denk ook aan fiets en wandeltochten maar zeker ook de eenmalige evenementen. De publiektrekkers!

Ondersteun dit alles met juiste afbeeldingen en vergeet vooral de directe links naar de corresponderende website van het betreffende onderwerp niet. (Let hierbij op dat deze links wel openen in een nieuwe pagina). Hier wordt Google erg blij van en zorgt er op deze wijze voor dat jouw hotel meegenomen wordt in de zoekresultaten. Hoe meer info hoe leuker. Wordt de Wikipedia van jouw eigen” achtertuin”.

Een laat jouw hotel nu net de leukste zijn op deze bestemming.

Ik hoor graag wat je van deze tip vindt dus voel je vrij om een reactie achter te laten en….. delen wordt gewaardeerd. Hiermee attendeer je andere hoteliers en help je mij met mijn bereik.

Succes.

Robert

HotelRevPar.nl