Destinatie Marketing-Hotel SEO

Destinatie Marketing is een onderbelichte SEO strategie en bijzonder goed in te zetten voor de hotellerie. Daar waar de meeste hotels zich richten op zoekwoorden die voor de hand liggen en daarom vaak gebruikt (en duur bij SEA), is Destinatie Marketing een eenvoudige manier om extra bezoekers voor jouw website te genereren. 

Gebruik Destinatie Marketing om jouw directe omgeving te promoten via je eigen website want gasten komen zelden enkel voor het hotel maar des te meer voor de bestemming. Maak bijvoorbeeld een extra tabblad “omgeving” in je menu en beschrijf hier alle “to do's” & “highlights”. Denk ook aan fiets en wandeltochten en eenmalige evenementen. Hierdoor creëer je extra verkeer naar jouw website.

Ondersteun deze artikelen met juiste afbeeldingen en directe links naar de corresponderende website van het betreffende onderwerp. Google waardeert dit en gaat jouw hotel meenemen in de zoekresultaten. Hoe meer "what to do" info, hoe beter. Hierdoor wordt jouw website de Wikipedia van jouw eigen” achtertuin” en heb je een unieke kans om van deze websitebezoekers uiteindelijk commissievrije Direct Bookings te maken. 

arrow_drop_up arrow_drop_down